środa, 6 kwietnia 2016

ZŁOTE RADY - Łóżko z palet - jak to ugryźć?

Tak jak Wam obiecywałam - będą pojawiać się posty pseudo "wnętrzarskie". Nie jestem dekoratorem wnętrz, nic z tych rzeczy, ale na łóżko poświęciliśmy wiele chwil... robiliśmy wszystko by poza tym, że fajnie współgrało z wnętrzem również było wygodne :) Mam nadzieję, że zostaniecie ze mną do końca tego postu.


Zacznę od złotych rad:

NIE KUPUJCIE PALET Z ODZYSKU 
www.panoramafirm.com

Paleta z odzysku w 90% będzie zniszczona - a to gwoździe wypadną z blatów, a to klocek pęknięty. Poza tym deska się zużywa - nosi ciężar, więc prędzej czy później pęka. 

SZUKAJCIE TARTAKÓW, KTÓRE SPECJALIZUJĄ SIĘ W PRZETARCIU SUROWCA KONKRETNIE POD PALETY 
Takie przedsiębiorstwa robią zazwyczaj minimum 100 rodzajów palet - na pewno znajdą się takie, które po połączeniu sprawią, że będziecie posiadać wymiar, którym jesteście zainteresowani. 

DECYDUJCIE SIĘ NA PALETY WZMOCNIONE! 
Co to znaczy? W dolnej części palety jest ona uzupełniona o dodatkowe wstawki z krótszych desek - tego w tradycyjnej budowie nie ma. Na rysunku poniżej zaznaczyłam Wam o co chodzi... :)


JEŻELI TARTAK W KTÓRYM KUPUJECIE PALETY POSIADA STRUGARKĘ - PROŚCIE O WYSTRUGANIE DESEK PRZED ZBICIEM.
Pewnie zapytacie dlaczego? Otóż po wystruganiu odpadają nam "farfocle", które nie odpadły przy zwykłych maszynach, deska robi się miła w dotyku - zapewni Wam to przede wszystkich ochronę Waszego materaca, który nie będzie pomechacony i po roku nie będzie wyglądał, jakby przeżył drugą wojnę światową. A pozostałe zalety? Nie będą Wam sypać się trociny w mieszkaniu! 

PALETA MUSI BYĆ SUCHA!!
Wybierając tartak, który zbije Wam Wasze palety zwróćcie uwagę na to, czy posiada komory suszarniane - przed zbiciem wszystkie elementy powinny być suche, następnie wyheblowane, a dopiero później zbite.

JAK TO WYGLĄDA CENOWO?
Większa część "artystów" robiących meble z palet drastycznie zawyża ich ceny. Realną ceną za 1 wyheblowaną paletę to +/- 75 złotych, przy desce o grubości 16mm i klocku wyższym niż standardowym.

JAK ZROBIĆ ŁÓŻKO Z PALET? 
Możecie zobaczyć na filmiku, który jakiś czas temu trafił na Nasz kanał na YT



Jeżeli macie jakieś pytania to z chęcią służę pomocą!
POZDRAWIAM

4 komentarze:

  1. Oglądałam nie dawno program w którym robiono podobne łóżko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobają mi się łóżka z palet. Niestety u mnie za mało na nie miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł :)
    Dodaję do obserwowanych :)
    Zapraszam również do mnie: http://wkacikuurodowym.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń